"NS
Za sve koji ne znaju, a mudruju, skuteri imopedi MORAJU da se kreću biciklističkom stazom.
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja."
@NS nadam se da uvazeni kolego, ne posedujete vozacku dozvolu. Ustvari sasvim sam siguran da ne, jer da bi se dobila potrebno je znati citati.
Obavezna lektira: ZoBS, Clan 7, tacka 13 i 26.
Ukoliko i dalje ne razumete, posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom.
Use Google, Google is your friend !
Pesak, biciklista, i svaki drugi ucesnik u saobracaju "otvorenog tipa" sa ne previse glasnom muzikom na slusalicama cuje jednako kao vozac u automobilu sa zatvorenim prozorima.
A gde jos kad upali radio...
Istrazili, izmerili, убројчали i metnuli na међумрежу.
Samo strucno i provereno molim vas, bez nagadjanja i nametanja obaveza bez debele argumentacije i dokaza da su zaista korisne.
Svetlo ne treba imati zbog zakona, nego radi lične bezbednosti, da vas lakše uoče ostali učesnici u saobraćaju.
Takođe mi je neshvatljivo kad vidim kolege bicikliste ili ljude na rolerima sa slušalicama u ušima. Pa nisu u diskoteci nego učestvuju u saobraćaju i potrebno je da su prisutni u njemu sa svim čulima, o sluhom i vdom.
Za sve koji ne znaju, a mudruju, skuteri imopedi MORAJU da se kreću biciklističkom stazom.
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Samo oni neče kažnjavati ove što si naveo več babe i dede koji jedva i da voze bicikl a nemaju prednje svetlo.Jer ovi što jure motorima ko kreteni kroz bulevare su komovi,rođaci,zemljaci...
Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti:
pešak koji se kreće po kolovozu na javnom putu van naselja, mora biti osvetljen ili označen reflektujućom materijom,
bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani,
Čisto da se zna: po novom Z(L)OBSu, skuteri su dužni kretati se kolovozom, tj. nije im dozvoljeno koristiti biciklističku stazu.
Pretpostavljam da ovo ima veze sa spuštanjem ograničenja u gradovima na 50 km/h, što je max konstrukciono dozvoljena brzina mnogih manjih skutera skutera (u onoj do 50cc kategoriji).
E baš sam srećan što će konačno pretresti i nas bicikliste jer zaista nema smisla što neke bahate kolege jurcaju bulevarima, gaze pešake i beže, otimaju lančiće u vožnji, loču i vozikaju curice neviđenim brzinama, parkiraju gde stignu.... Dosta je više toga !
"Vrlo često pešaci i biciklisti izazivaju saobraćajne incidente i prave se naivni. Saobraćajna kultura nam je u debelom minusu!"
Evo ti jedan primer. Dosta cesto kada idem do grada peske prolazim kroz Pap Pavla. Na raskrsnici Pap Pavla i Safarikove onima koji dolaze iz Pap Pavla stoji znak STOP. E sada, biciklisti u 99% slucajeva uopste ne hebu taj znak vec jednostavno bez zaustavljanja i bez gledanja seku Safarikovu. Dosta puta sam video nagla kocenja automobila i nesrece koje su za dlaku izbegnute. Tada biciklisti staju i psuju vozace govoreci im "majmune, zar ne vidis da sam na biciklu i da treba da me propustis". Sve bi to bilo u redu da on gura bicikli i da Safarikovu prelazi u svojstvu pesaka onda bi vozilo trebalo da se zaustavi i da ga kao pesaka pusti da predje ulice. Medjutim, u ovim slucajevima biciklisti upravljaju biciklom, krecu se kolovozom i onda i za njih vaze svi propisi i znakovi kao sto vaze i za vozace automobila. Policija bi trebala da se pozabavi i rolerasima. Mnogo njih vozi rolere, slulice u oba uha, kuckaju poruke ili pricaju mobilnim i tako se krecu kolovozom. Kada su u grupama krecu se jedan do drugog umesto jedan iza drugog. Neobelezeni su a trebalo bi da se uvede da moraju imati barem onaj zuti svetloodbojni prsluk kako bi bili lakse uocljivi.
Kod mene na selu cak i oni sa starim drumskim biciklima koji imaju FABRICKI ugradjena svetla sa dinamom ih ne pale nocu! Pandure naravno zabole ona stvar, a oni ce da se opamete tek kada ih neko tresne pa ode na robiju zbog budaletine..mozda!
"U redu je postovati propise, nismo ni mi biciklisti uvek pazljivi ali posto su mi vec jedan bicikl ukrali a takodje i nekoliko svetala zaista ne znam koliko vredi investirati u bicikl iz osamdesetih."
Ne investiras u bicikli iz osamdesetih. Investiras u sebe i svoj zivot. Zar ne mislis da je glupo negde na nekom putu poginuti, biti pregazen kamionom, samo zato sto nisi zeleo da investiras par stotina dinara u jedno jbn svetlo koje pritiskom palca na jedno dugme mozes veoma lako skinuti i staviti dzep, torbu, ranac kako ti ga niko ne bi mogao ukrasti.
Po zakonu o saobraćaju, bicikl i bicikl sa pomoćnim motorima gde spadaju i skuteri do 50 cm3 su OBAVEZNI da se kreću biciklističkom stazom. Za navedeno nepoštovanje saobraćajnog propisa sam jednom platio kaznu.
One na koje treba obratiti pažnju su pešaci, kako po ugroženosti tako i po bahatosti. Naziv biciklistička staza sam po sebi govori da je za bicikle (i motore) a ne za pešake. Po gradaciji, automobili paze na motocikliste, bicikliste i pešake, motociklisti na bicikliste i pešake, biciklisti na pešake, a pešaci ne paze ni same sebe. Da ne govorimo o obrnutom. Vrlo često pešaci i biciklisti izazivaju saobraćajne incidente i prave se naivni. Saobraćajna kultura nam je u debelom minusu!
E sad, zađite malo po selima kao vozač automobila, negde u sumrak i do duboko u noć, ako ne pokupite par biciklista i po koju poljoprivrednu mašinu uspešnost vaše vožnje će biti negativan. Niko, ali NIKO u Futogu na svom biciklu nema svetlo, a većini ne rade kočnice! U Novom Sadu je većina bicikala osvetljena. Opet pitam, gde nam je saobraćajna kultura?
Koliko je meni poznato a to se krije od obicnog naroda da bi se lakse ubirao harac po depesi koja je stigla i z BG POLICIJA TREBA DA ZAUSTAVLJA SAMO VOZILA U PREKRSAJU ILI KOJA SU UCINILA PREKRSAJ. Zaustavljati nekog ko normalno i po saobracajnim propisima obavlja voznju je nepotrebno a u zapadnim zemljama i nenormalno jer se tako ometa saobracaj. Posto idemo ka EU ovo je i jedino ispravno samo sto ce u tom slucaju neki ostati bez dzeparca i to dobrog.
ALI ZASTO BI ZIVELI NORMALNO KAD IMAMO POLICIJU
Ako već neko ima za bicikl, može valjda sa odvoji 200din za najobičnije svetlo kod Kineza. Kada se pojavi u mraku pored puta neosvetljeni biciklista i te kako ugrožava druge. Treba na savesti da nosim ceo život što sam unesrećio neodgovornog biciklistu kome je skupo svetlo kod Kineza koje glavu čuva.
Kada se vozi bajs noću bez svetala, ugrožavaju se drugi ljudi. Kada neko pogazi, povredi takvog biciklistu, opet robija, samo je olakšavajuća okolnost što isti nije bio osvetljen.
Vožnja noću bez svetala je bahatost - isto kao divljanje besnim kolima.
Kad sam u onoj najgoroj krizi veselih 90ih skupio za prvi planinski bajs, kao voziću samo po danu, ovo ono - otac je sa onim usranim platama otišao na najlon i doneo mi par svetala na baterije - bez ikakve priče i ubeđivanja - samo mi to dao, "montiraj!"
Vozim bajs skoro 30 godina po gradu - svetla pomažu i danju (prednje pogotovo), a kamoli noću!
U redu je postovati propise, nismo ni mi biciklisti uvek pazljivi ali posto su mi vec jedan bicikl ukrali a takodje i nekoliko svetala zaista ne znam koliko vredi investirati u bicikl iz osamdesetih.
Iz tvog komentara, o plati od 18000, starom biciklu, kazni od 3000 i ceni svetla od 250, ja sam logicki zakljucila da ti se vise isplati da kupis to svetlo za 250, nego da platis kaznu. Ako ti nisi dosao do tog zakljucka, onda se stvarno brinem za tvoju pamet. Da i ne spominjemo da si duzan, ako ne sebi, onda svojoj porodici da ne ugrozis svoj zivot, a takodje i drugima koje ugrozavas vozeci neosvetljen.
Ne ugrožavaju druge? Jesil ti normalan, čoveče? Prvo, ja ga jedva vidim i kad naletim na drugi bicikl i mene će jednako da boli. Drugo, voze neosvetljeni putevima. Em neko može u poslednji trenutak da proba da ih izbegne i naleti na vozilo iz suprotnog smera (dešavalo se više puta), em kad naletiš na njega odgovaraš ko za čoveka, a ne ko za budalu. On će da pogine, a taj ko ga je pokupio će da sedi u zatvoru. Uništene dve porodice.
Tako da samo neka kontrolišu.
@The Lalosh
To što ti ne vidiš smisao najavljenih akcija ne znači da su one besmislene.
Dovoljna je zaprećena kazna zakonima fizike, zvana udes.
Pustite jadnike koji nemaju za kola, za hleb i za svetla, ako već imaju neki bicikl.
Ima drugog posla neodrađenog za saobraćajnu i drugu policiju na sve strane. Ovi bar ne ugrožavaju toliko druge, gde je sloboda izbora?
EEE pa dakle neznam ko je ovde normalan sve je kontra,mesto da kontrolisu dzipove i sumnjive klipane koji voze iste,jer on vozi Q7 sa 20 godina,kontraverzni biznismeni koji se bave trgovinom na belo,zaustavice mena na biciklu iz 80 tih godina jer nemam drugo prevozno sredstvo i naplatice mi kaznu 3000 dinara a plata mi je 18000 sa toplim obrokom i regresom,dakle stvarno ovde nesto nije uredu i neznam dokle,tamo neki pretuko zensku pa bezi junacina u Ferariju a zna se da junacina radi sa tim i tim i jos ga zovu biznismenom preslo je ovo zaje...sve granice.
Moj komsija vozi svoje dete na volanu bicikla jednosmernom ulicom u suprotnom pravcu, nocu, bez svetla.
Ako ga pitas je li on normalan covek, odgovorice sa DA.
A da su sacekali jos malo da udjemo u decembar,pa kad se zahukta voznja dvotockasa na minusu,da onda pojacano kontrolisu....il je to samo da se nesto saopsti...
A u petak trtljanskog brmbora kriminalistička policija će pojačano kontrolisati krivična dela. Kontrola će posebno biti usmerena na korišćenje opojnih droga, nošenja oružja i na nasilčničko ponašanje.
Akcija pojačane kontrole u Novom Sadu biće sprovedena u intervalu od 17 do 23 sata UKOLIKO BUDU POVOLJNI VREMENSKI USLOVI.
Predviđena kazna, je packa po prstima.
Šta mislite da li i ova vest može jednog dana da bude realnost!?
Zar su ti saobraćajci zaposleni na određeno vreme ili bi trebali 24 sata 7 dana u nedelji 365 dana u godini to da kontrolišu?!
Svetlo na Najlonu je 250din, prednje+zadnje, ima dve diode vidi se dobro, od neke gume je pa se moze montirati na svaku debljinu sipke, malo je i lako se skida. Znam da je kinesko ali meni traje vec solidno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Policija večeras i sutra kontroliše dvotočkaše
Novi Sad
•31.10.2013.
•07:52 > 12:43
Komentari 32
Slusatelj
Za sve koji ne znaju, a mudruju, skuteri imopedi MORAJU da se kreću biciklističkom stazom.
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja."
@NS nadam se da uvazeni kolego, ne posedujete vozacku dozvolu. Ustvari sasvim sam siguran da ne, jer da bi se dobila potrebno je znati citati.
Obavezna lektira: ZoBS, Clan 7, tacka 13 i 26.
Ukoliko i dalje ne razumete, posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom.
Slusatelj
Pesak, biciklista, i svaki drugi ucesnik u saobracaju "otvorenog tipa" sa ne previse glasnom muzikom na slusalicama cuje jednako kao vozac u automobilu sa zatvorenim prozorima.
A gde jos kad upali radio...
Istrazili, izmerili, убројчали i metnuli na међумрежу.
Samo strucno i provereno molim vas, bez nagadjanja i nametanja obaveza bez debele argumentacije i dokaza da su zaista korisne.
boolewar
Takođe mi je neshvatljivo kad vidim kolege bicikliste ili ljude na rolerima sa slušalicama u ušima. Pa nisu u diskoteci nego učestvuju u saobraćaju i potrebno je da su prisutni u njemu sa svim čulima, o sluhom i vdom.
NS
Član 89
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
none
Kiza
Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjene vidljivosti:
pešak koji se kreće po kolovozu na javnom putu van naselja, mora biti osvetljen ili označen reflektujućom materijom,
bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani,
Obrad
Baltazar
Pretpostavljam da ovo ima veze sa spuštanjem ograničenja u gradovima na 50 km/h, što je max konstrukciono dozvoljena brzina mnogih manjih skutera skutera (u onoj do 50cc kategoriji).
Sale NS
@ bivši motociklista
Evo ti jedan primer. Dosta cesto kada idem do grada peske prolazim kroz Pap Pavla. Na raskrsnici Pap Pavla i Safarikove onima koji dolaze iz Pap Pavla stoji znak STOP. E sada, biciklisti u 99% slucajeva uopste ne hebu taj znak vec jednostavno bez zaustavljanja i bez gledanja seku Safarikovu. Dosta puta sam video nagla kocenja automobila i nesrece koje su za dlaku izbegnute. Tada biciklisti staju i psuju vozace govoreci im "majmune, zar ne vidis da sam na biciklu i da treba da me propustis". Sve bi to bilo u redu da on gura bicikli i da Safarikovu prelazi u svojstvu pesaka onda bi vozilo trebalo da se zaustavi i da ga kao pesaka pusti da predje ulice. Medjutim, u ovim slucajevima biciklisti upravljaju biciklom, krecu se kolovozom i onda i za njih vaze svi propisi i znakovi kao sto vaze i za vozace automobila. Policija bi trebala da se pozabavi i rolerasima. Mnogo njih vozi rolere, slulice u oba uha, kuckaju poruke ili pricaju mobilnim i tako se krecu kolovozom. Kada su u grupama krecu se jedan do drugog umesto jedan iza drugog. Neobelezeni su a trebalo bi da se uvede da moraju imati barem onaj zuti svetloodbojni prsluk kako bi bili lakse uocljivi.
munja
Biciklista koji ne vozi nocu j
Kod mene na selu cak i oni sa starim drumskim biciklima koji imaju FABRICKI ugradjena svetla sa dinamom ih ne pale nocu! Pandure naravno zabole ona stvar, a oni ce da se opamete tek kada ih neko tresne pa ode na robiju zbog budaletine..mozda!
@ silardiana
Ne investiras u bicikli iz osamdesetih. Investiras u sebe i svoj zivot. Zar ne mislis da je glupo negde na nekom putu poginuti, biti pregazen kamionom, samo zato sto nisi zeleo da investiras par stotina dinara u jedno jbn svetlo koje pritiskom palca na jedno dugme mozes veoma lako skinuti i staviti dzep, torbu, ranac kako ti ga niko ne bi mogao ukrasti.
bivši motociklista
One na koje treba obratiti pažnju su pešaci, kako po ugroženosti tako i po bahatosti. Naziv biciklistička staza sam po sebi govori da je za bicikle (i motore) a ne za pešake. Po gradaciji, automobili paze na motocikliste, bicikliste i pešake, motociklisti na bicikliste i pešake, biciklisti na pešake, a pešaci ne paze ni same sebe. Da ne govorimo o obrnutom. Vrlo često pešaci i biciklisti izazivaju saobraćajne incidente i prave se naivni. Saobraćajna kultura nam je u debelom minusu!
E sad, zađite malo po selima kao vozač automobila, negde u sumrak i do duboko u noć, ako ne pokupite par biciklista i po koju poljoprivrednu mašinu uspešnost vaše vožnje će biti negativan. Niko, ali NIKO u Futogu na svom biciklu nema svetlo, a većini ne rade kočnice! U Novom Sadu je većina bicikala osvetljena. Opet pitam, gde nam je saobraćajna kultura?
goran NS
ali od koga je akcija, i dobra je.
hasselbaink
vozačima skutera koji uredno piče po biciklističkoj stazi.
ALI ZASTO BI ZIVELI NORMALNO KAD IMAMO POLICIJU
ns
@Biciklista - Hvala na opomen
Baltazar
Vožnja noću bez svetala je bahatost - isto kao divljanje besnim kolima.
Kad sam u onoj najgoroj krizi veselih 90ih skupio za prvi planinski bajs, kao voziću samo po danu, ovo ono - otac je sa onim usranim platama otišao na najlon i doneo mi par svetala na baterije - bez ikakve priče i ubeđivanja - samo mi to dao, "montiraj!"
Vozim bajs skoro 30 godina po gradu - svetla pomažu i danju (prednje pogotovo), a kamoli noću!
silardiana
Tako da samo neka kontrolišu.
@The Lalosh
To što ti ne vidiš smisao najavljenih akcija ne znači da su one besmislene.
Biciklista
Pustite jadnike koji nemaju za kola, za hleb i za svetla, ako već imaju neki bicikl.
Ima drugog posla neodrađenog za saobraćajnu i drugu policiju na sve strane. Ovi bar ne ugrožavaju toliko druge, gde je sloboda izbora?
mornar
@Bojan
Piksi
Ako ga pitas je li on normalan covek, odgovorice sa DA.
ilija
The Lalosh
Akcija pojačane kontrole u Novom Sadu biće sprovedena u intervalu od 17 do 23 sata UKOLIKO BUDU POVOLJNI VREMENSKI USLOVI.
Predviđena kazna, je packa po prstima.
Šta mislite da li i ova vest može jednog dana da bude realnost!?
Zar su ti saobraćajci zaposleni na određeno vreme ili bi trebali 24 sata 7 dana u nedelji 365 dana u godini to da kontrolišu?!
Bojan
Stari grad
lala
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H